Tanssi- ja kehonhuoltotunnit

Tanssitunneillamme opit uusia tapoja liikkua tilassa, pidät hauskaa ja pääset vapauttamaan liikettäsi kokonaisvaltaisesti. Kehonhuoltotunneillamme kehität liikkuvuuttasi monipuolisesti, rentoudut ja tehostat palautumistasi.

Tunnit sisältyvät kaikkiin jäsenyksiimme!

Ennen tuntien varaamista tutustuthan tuntivarauskäytäntöihimme.

Tanssitunnit

Tanssitunnit tulivat meille syksyllä 2019. Tanssituntimme sopivat kaikille, eli voit tulla sellaisena kuin olet. Kaikkien tanssituntiemme kesto on 60min.

Tanssi, Tekniikka

Tällä tunnilla pääset tekemään balettiin ja jazziin pohjautuvia tanssin tekniikkaharjoitteita vapaassa tilassa. Teemme salin poikki paljon liikkuvia sarjoja, joissa yhdistyvät askeleet, tasapainot ja erilaiset liikelaadut. Harjoittelemme tällä tunnilla myös hyppy- ja piruettitekniikkaa. Et tarvitse aiempaa tanssikokemusta tullaksesi tunnille, tunti on tasoltaan avoin. Tekniikka- ja Nykytanssitunnit löydät lukujärjestyksestä vuoroviikoin.

Seuraavat tunnit:
29.1.202016:15SaaraVaraa tästä

Syksyn 2019 Uutuustunti
Nykytanssitunneilla tehdään virtaavaa ja painovoiman kanssa neuvottelevaa liikettä. Herätämme aistit, avaamme kehon liikeradat ja liikumme paljon tilassa. Tuntiin sisältyy lattialla liikkumista, kuten erilaisia käsilläkäyntejä, kierimisiä ja liukuja. Tunnin lopuksi teemme aina sarjaa musiikkiin.  Tunti sopii kaikille, eikä sinulla tarvitse olla aiempaa tanssitaustaa. Varaathan tunnille joustavat, mukavat vaatteet ja hartiat peittävän paidan. Nykytanssi- ja tekniikkatunnit löydät lukujärjestyksestä vuoroviikoin.

Seuraavat tunnit:

Tanssi, Nykytanssi

Kehonhuoltotunnit

Kaikkien kehonhuoltotuntiemme kesto on 60min.

Aktiivinen venyttely

Aktiivinen venyttely sopii kaikille ja jokainen tekee liikkeet oman kehon tuntemusten mukaan. Venyttelemme lyhyissä venytyksissä hengityksen tahtiin. Aktiivinen venyttely koostuu toistosarjoista, jotka tekevät erittäin hyvää lihaksille. Tunti toimii myös hyvänä kehon avauksena tai lämmittelynä. Aktiivinen venyttely tekee lihaksistasi joustavampia ja pidempiä, levossakin. Silloin taivut yhä näyttävämpiin liikkeisiin niin ilmassa kuin maassakin. Venyttely myös rentouttaa ja edistää lihasten palautumista – tulehan siis ahkera treenaaja välissä tännekin! Aktiivinen venyttely ja tavoitteellinen liikkuvuus vuorottelevat kevään lukujärjestyksessä vuoroviikoin.

Seuraavat tunnit:

Tavoitteellisella liikkuvuudella käytämme kaikista tehokkaimpia menetelmiä selän ja jalkojen liikkuvuuden lisäämiseen. Jokaisella tunnilla keskitymme sekä splitteihin, että selän taaksetaivutuksiin hieman eri painotuksin. Venyttelemme parin avustamana, teemme kuormitettuja venytyksiä ja tutustumme venytys-rentoutus-menetelmiin. Tämä tunti vie liikkuvuutesi uudelle tasolle, joten tunti sopii loistavasti ennen tankotreeniä. Ihanilta tuskan hikipisaroilta ei tällä tunnilla vältytä. Tavoitteellista venyttelyä emme suosittele lepopäivän treeniksi, koska tunti käy hyvästä treenistä. Tavoitteellinen liikkuvuus ja aktiivinen venyttely vuorottelevat kevään lukujärjestyksessä vuoroviikoin.

Seuraavat tunnit:
29.1.202019:00Riikka A.Varaa tästä

Tavoitteellinen liikkuvuus