Tunnit

Tarjoamme monipuolisia tunteja, joista löydät juuri sopivan tunnin itsellesi, olit sitten ensikertalainen tai kokeneempi harrastaja. Tankotanssin lisäksi pääset harrastamaan meillä uutuuksina rengastrapetsia ja ilmajoogaa. Näiden lisäksi järjestämme kehonhuolto- ja voimatunteja. Huomaathan, että viikkotuntiemme ikäraja on 15 vuotta.

Varaa tuntimme varausjärjestelmästä. Tunneilla voit käydä kertamaksulla, 5/10 kerran kortilla tai jäsenyydellä. Lue lisää Hinnasto-kohdasta klikkaamalla tästä.

Meiltä voit varata myös yksin tai ryhmässä yksityistunteja! Lisätietoja löydät täältä.

 


 

Rengastrapetsi

Rengastrapetsi, Alkeet

Rengastrapetsin alkeistunnille voi tulla kuka tahansa. Aloitamme tutustumalla renkaaseen välineenä ja harjoittelemme lajille tyypillisiä otteita. Treenaamme renkaan ja kehomme hallintaa kokeilemalla helppoja liikkeitä, kuten renkaaseen menoa ja alastuloa. Sopii ensikertalaisille.

Rengastrapetsi, Jatko 1

Rengastrapetsin Jatko1 -tunnillemme voit tulla, kun sinulla on jo kokemusta rengastrapetsista ja osaat tehdä taiton. Treenaamme yksittäisiä vaativampia liikkeitä ja yhdistämme helpompia asentoja sarjaksi. Tunti kehittää varsinkin yläkropan voimaa ja kehonhallintaa.

Rengastrapetsi, Jatko 2

UUTUUS ALKAEN 29.8.!

Rengastrapetsin Jatko 2 -tunnilla treenataan haastavimpia rengastrapetsiliikkeitä ja yhdistellään niitä jo pidemmäksi sarjaksi. Tunti kehittää sinua monipuolisesti, sillä täällä paranevat sekä voima- että liikkuvuusominaisuutesi. Tälle tunnille voit tulla heti, kun haluaisit lisää haastetta Rengas, Jatko1 – tunnin liikkeisiin tai osaat jo kiepin.

Ilmajooga

Ilmajooga, palauttava

Taso: avoin
Palauttavassa ilmajoogassa keskitymme kehon solmukohtien avaamiseen, joita esiintyy erityisesti lonkissa ja olissa. Näitä jumeja on hyvin haasteellista avata tavallisilla venyttelytuokioilla kotona. Avaamme kehon solmuja lempeillä ja rauhallisilla asanoilla eli jooga-asennoilla. Sopii kaikille ikään, kuntoon tai harrastustaustaan katsomatta.

Ilmajooga, vahvistava

Taso: avoin
Vahvistava ilmajooga keskittyy erityisesti keskivartalon ja jalkojen vahvistamiseen. Tällä dynaamisella tunnilla teemme tasapainoa, kehonhallintaa ja keskivartaloa haastavia asanoita, esimerkiksi soturiasentoja. Jokainen liike tehdään omaa kehoa kuunnellen: voit haastaa itseäsi tai tehdä rennomman harjoituksen kehosta ja päivästä riippuen. Tunti sopii kaikille.

Tankotanssi: tekniikkatunnit

Alkeis 1

Tule tänne, kun haluat tutustua lajiin – tunneilla on muitakin ensikertalaisia. Teemme helppoja liikkeitä ja treenaamme perustekniikkaa. Varaudu, että jäät koukkuun. Alkeis 1 toimii myös hyvänä tekniikan kertauksena kokeneemmille tankoilijoille. 60 min.

Alkeis 1 -tunneilla kokeilet:
× askeleita ja otteita
× peruspyörähdyksiä
× peruspitoja: istuminen, seisominen ja polvitaivepito

Alkeis 2

Tule tänne, kun viihdyt hetken istuen ja seisoen tangolla. Osaat myös pari pyörähdystä, esim. palomiehen ja takajoutsenen. Täällä opit lisää liikkeitä ja pääset kokeilemaan liikesarjoja. Nyt käännymme myös pää alaspäin. 60 min.

Alkeis 2 -tunneilla opit:
× lisää pyörähdyksiä
× lyhyitä sarjoja Alkeis 1 -liikkeistä
× invertointia ja käännettyä seisontaa

Jatko 1

Kun viihdyt hetken aikaa käännetyssä seisonnassa ja invertoit, tervetuloa Jatko 1 -tunnille! Täällä opit pidempiä liikesarjoja, haastavampia pyörähdyksiä ja invertoinnin jatkoja. 60 min.

Jatko 1 -tunneilla pääset käsiksi näihin:
× kaksonen, skorpioni, vesimies, perhonen, toukka
× haastavammat pyörähdyssarjat
× olkanousu, ilmainvertointi

Jatko 2

Voit tulla huoletta tänne, kun takaotepyörähdys ja muutama invertin jatkoliike ovat tuttuja. Treenaamme haastavampia, voimaa ja venyvyyttä kehittäviä liikkeitä. Opit yhdistämään jatkotason liikkeitä siistiksi sarjaksi. 60 min.

Jatko 2 -tunneilla harjoittelemme mm.:
× invertliikkeiden yhdistämistä
× liikkeiden siistimistä
× ayashaa halausotteella, tanko-d:tä

Jatko 2-3

Tunti sopii sinulle, kun olet käynyt Jatko 2 -tunnilla muutaman kerran ja haluat kroppasi vielä kipeämmäksi. Tunnilla yhdistämme pyörähdykset nostoihin, harjoittelemme erilaisia liftejä ja ayshoja. 75 min.

Tankotanssi

Spinnitanko 1

Aloitathan spinnitankoilun tältä tunnilta, vaikka olisit jo kokenut konkari staattisella tangolla. Voit tulla Spinnitanko 1 -tunnille huoletta, kun olet käynyt vähintään kerran staattisen tangon Jatko 1-tunnillamme. Täällä opettelemme hallitsemaan spinnitankoa, totuttelemme vauhtiin ja teemme lyhyitä liikeyhdistelmiä.

Spinnitanko 2

Spinnitanko 2 -tunneilla teemme pyörivällä tangolla haastavampia temppuja ja liikeyhdistelmiä. Voit tulla tunnille, kun olet saanut tuntumaa spinnitankoon ja osaat invertoida ilmasta staattisella tangolla.

Tankotanssi: koreografia

Taso: Alkeis 2 – Jatko 3
Koreografia -tunneilla pääset harjoittelemaan tankotanssisarjan, jossa yhdistämme liikkeitä toisisiinsa uusin, kekseliäin tavoin. Samaa koreografiaa tehdään neljä-viisi kertaa peräkkäin ja uusi koreografia alkaa aina kuukauden alussa. Mukaan koreografiatunneille voit tulla milloin vain, koska sarja harjoitellaan aina alusta asti.

Voit tulla koreografia-tunnille kevein askelin, kun olet käynyt Alkeis 2-tunneilla vähintään viisi kertaa, koreografiat eivät sisällä invertointia. 60 min.

TANKOTANSSI: PYÖRÄHDYKSET & FLOORWORK

 Taso: Jatko 1 – Jatko 3

Tunti on tarkoitettu kaikille jatkotason tankoilijoille.
Keskitymme pyörähdyksiin ja lattiatyöskentelyyn. Treenaamme vauhdin ottoa, vaihtoja ja alastuloja, joihin yhdistämme tanssillisempaa liikettä. Teemme myös uusia, haastavia pyörähdyksiä. Tunti kehittää sulavuuttasi ja liikkeiden saumattomampaa yhdistämistä.

Voimatunnit

Pole Power

Taso: avoin
Vauhdikas treeni, jossa virtaa hiki. Ja virtaa niin paljon, että treenaamme lopputunnin maan tasalla, koska emme pysy enää tangolla. Teemme toiminnallista voimatreeniä ja erilaisia kiertoharjoitteluja. Tunnilla kiusataan lihaksia, jotka tasapainottavat tankoilijan kroppaa ja auttavat erityisesti nostoissa.

Lupaamme, että Pole Power nopeuttaa sinun kehitystäsi. Se tekee sinusta vahvemman ja teknisesti taitavamman. Näin pääset etenemään nopeammin tekniikkatuntien tasolta toiselle. Treenaamme samaa ohjelmaa aina kuukauden, jotta huomaat kehityksesi. 60 min.

Voimatemput, jatko 2-3

Taso: Tankotanssi Jatko 2 – 3

Harjoittelemme voimatemppuja tangolla. Lisäämme maksimivoimaasi ja tekniikkaasi, jota tarvitset övereissä tankotempuissa. Tunnilla treenataan mm. Outvertia, Dead Liftiä ja seisotaan käsillä. Harjoittelemme kaikkien mahdollisten eri otteiden nousuja ja laskuja sekä kiipeilemme eri tavoin.

Saat keskittyä aina yhteen puristukseen kerrallaan, eikä sinun tarvitse samalla miettiä vaihtoja tai yksityiskohtia. Tunti lisää taatusti voimiasi. Tule tänne, kun haluat nostaa itsesi kevyemmin tangolle ja hengittää samalla.

Kehonhuolto

Aktiivinen venyttely

Kuuluu kaikkiin jäsenyyksiin.

Venyttelemme lyhyissä venytyksissä hengityksen tahtiin. Aktiivinen venyttely koostuu toistosarjoista, jotka tekevät erittäin hyvää lihaksille. Aktiivinen venyttely tekee lihaksistasi joustavampia ja pidempiä, levossakin. Silloin taivut yhä näyttävimpiin liikkeisiin tangolla. Venyttelyhän tunnetusti myös rentouttaa ja edistää lihasten palautumista. Aktiivinen venyttely sopii kaikille.

Foam Roller + venyttely

Kuuluu kaikkiin jäsenyyksiin.

Foam Roller + venyttely -tunnilla yhdistämme kaksi kehonhuoltomenetelmää: rullailun ja venyttelyn. Avaamme ensin lihaskalvojen jumit Foam Roller -rullalla, jonka jälkeen venyttelemme lihaksiin lisää pituutta. Näin saamme molempien menetelmien parhaat puolet samalla tunnilla. Tunti nopeuttaa palautumista ja vähentää kehon kipuja. Jos sinulla ei ole omaa rullaa, saat lainata sitä meiltä. Pue päällesi joustavat treenivaatteet, nappaa vesipullo ja tule rentoutumaan. 60 min.

Tavoitteellinen liikkuvuus

Kuuluu kaikkiin jäsenyyksiin.

Tavoitteellisella liikkuvuudella käytämme kaikista tehokkaimpia menetelmiä selän ja jalkojen liikkuvuuden lisäämiseen. Jokaisella tunnilla keskitymme sekä splitteihin että selän taaksetaivutuksiin hieman eri painotuksin. Venyttelemme parin avustamana, teemme kuormitettuja venytyksiä ja tutustumme venytys-rentoutus-menetelmiin. Tämä tunti vie liikkuvuutesi uudelle tasolle, joten tunti sopii loistavasti ennen tankotreeniä. Ihanan tuskan hikipisaroilta ei tällä tunnilla vältytä. Tavoitteellista venyttelyä emme suosittele lepopäivän treeniksi, koska tunti käy hyvästä treenistä.

Liinavenyttely

Kuuluu kaikkiin jäsenyyksiin.

Kevään 2017 uutuus!

Liinavenyttely on koko kehoa huoltava venyttelytunti, jossa pääset venyttelemään kattoon kiinnitetyn hammock-liinan avulla. Liina auttaa sinua löytämään itsellesi juuri sopivan tuntuisen venytyksen. Liinan tuki mahdollistaa monipuolisia ja tehokkaita venytyksiä. Tunti on rauhallinen ja sopii kaikille.

Kehonhuolto

Pilates, alkeis TAUOLLA 10.10.2016 alkaen

Tunnilla etsitään ja vahvistetaan keskivartalon syviä lihaksia, haetaan sitä kuuluisaa lapatukea sekä opetellaan liikkumaan fysiologisesti mahdollisimman oikein ja tehokkaasti. Tunnilta saat kehonhallintaa, josta todella on hyötyä tangolla. 60 min.

Pilates, jatko TAUOLLA 10.10.2016 alkaen

Jos Pilates on vähän tutumpaa kauraa, tule suoraan jatkotunnille. Täällä teet pidempiä ja vaikeampia liikesarjoja. Tämänkin tunnin takana on aina koulutettu ohjaaja. 60 min.

Workshopit

Joskus pitää treenata ihan eri tavalla, täysillä.

Järjestämme aina syksyisin ja keväisin workshoppeja. Sisältönä voi olla lähes mikä vain, mikä kehittää sinua tankoilijana. Aiemmin meillä on päässyt mm. paritankoilemaan ja oppimaan temppuja vierailevilta tankoilijoilta.

Ilmoitamme erikoisuuksista aina Facebookissa, nettisivun uutisissa ja tietysti varausjärjestelmässä. Jos mielessä on joku toive, heitä idea meille kuopio@readysetpole.fi!