Tunnit

Tältä sivulta löydät viikkotuntiemme kuvaukset. Tarjoamme monipuolisia tunteja, joista löydät juuri sopivan tunnin itsellesi, olit sitten ensikertalainen tai kokeneempi harrastaja.

Monipuolisen tankotanssin tuntivalikoiman lisäksi tarjoamme seuraavien lajien opetusta: ilmajooga, akrojooga, lattiajooga (yin, hatha ja flow) sekä rengastrapetsi. Näiden lisäksi järjestämme monipuolisia akrobatia-, kehonhuolto- ja voimatunteja.

Huomaathan, että viikkotuntiemme ikäraja on 15 vuotta. Tutustuthan tuntivarauskäytäntöihimme ennen tunneille ilmoittautumista.

Meiltä voit varata myös yksityistunteja itsellesi tai ryhmille. Lisätietoja löydät täältä. Tutustu myös ikimuistoisiin polttaaritunteihimme täältä!

Tankotanssi: tekniikkatunnit

Alkeis 1

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Suunniteltu ensikertalaisille. Tule tänne, kun haluat tutustua lajiin – tunneilla on muitakin ensikertalaisia. Teemme helppoja liikkeitä ja treenaamme perustekniikkaa. Varaudu, että jäät koukkuun. Alkeis 1 toimii myös hyvänä tekniikan kertauksena kokeneemmille tankoilijoille. 60 min.

Alkeis 1 -tunneilla kokeilet:
× askeleita ja otteita
× yksittäisiä pyörähdyksiä: palomies, takajoutsen
× peruspitoja: istuminen, seisominen ja polvitaivepito

Alkeis 2

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Tule tänne, kun viihdyt hetken istuen ja seisoen tangolla. Osaat myös pari pyörähdystä, esim. palomiehen ja takajoutsenen. Täällä opit lisää liikkeitä ja pääset kokeilemaan liikesarjoja. Nyt käännymme myös pää alaspäin. 60 min.

Alkeis 2 -tunneilla opit:
× uusia pyörähdyksiä
× peruspyörähdysten yhdistelmiä
× uusia variaatioita peruspidoista
× invertointia ja käännettyä seisontaa

Jatko 1

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Kun viihdyt hetken aikaa käännetyssä seisonnassa ja invertoit, tervetuloa Jatko 1 -tunnille! Täällä opit pidempiä liikesarjoja, haastavampia pyörähdyksiä ja invertoinnin jatkoja. 60 min.

Jatko 1 -tunneilla pääset käsiksi näihin:
× kaksonen, skorpioni, vesimies, perhonen, toukka
× haastavammat pyörähdyssarjat
× olkanousu, ilmainvertointi

Jatko 2

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Voit tulla huoletta tänne, kun takaotepyörähdys ja muutama invertin jatkoliike ovat tuttuja. Treenaamme haastavampia, voimaa ja venyvyyttä kehittäviä liikkeitä. Opit yhdistämään jatkotason liikkeitä siistiksi sarjaksi. 60 min.

Jatko 2 -tunneilla harjoittelemme mm.:

× invertliikkeiden yhdistämistä

× liikkeiden siistimistä

× eri otteiden ayashoja

Jatko 3

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Kun olet saanut tuntumaa ayashoihin, ilmainverteihin ja liikeyhdistelmiin, tule Jatko 3 -tunnille. Vaikka tunti on muita pidempi ja astetta vaikeampi, kokeile! Täällä kehityt. Opit pidempiä sarjoja, voimaa vaativia liikkeitä ja hurjia pyörähdyksiä. 70 min.

Jatko 3 -tunneilla tehdään mm. näitä:
× pyörähdyksien ja nostojen yhdistäminen
× ayashavariaatiot
× handspring, outvert, hallitut laskut ja muut voimaliikkeet
× haastavampia, liikkuvuutta vaativia liikkeitä

Jatko 4

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Jatko 4 -tunneilla viemme tankotanssin vielä pidemmälle. Täällä pärjäät, kun pääset ayashaan muutamaa eri kautta ja olet tehnyt useamman liikkeen sarjoja ilmassa. Pitoavut mukaan ja treenaamaan! 70 min.

Jatko 4 -tunneilla harjoittelemme muun muassa:
× tiputuksia ja koko tangon mittaa hyödyntäviä pitkiä sarjoja
× haastavia voimaliikkeitä, kuten dead lift -treeniä maasta ja ilmasta
× haastavampia liikkuvuusliikkeitä ja niiden yhdistelmiä
× uusimpia Instagram-löytöjä huipputankoilijoilta
× mitä ikinä keksimme :)

Spinnitanko

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Voit tulla Spinnitanko-tunnille, kun olet käynyt vähintään kerran staattisen tangon Jatko 1-tunnillamme. Täällä opettelemme hallitsemaan spinnitankoa, totuttelemme vauhtiin ja teemme liikeyhdistelmiä.

Kombot, Jatko

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Tällä tunnilla pääset yhdistämään tangolla oppimiasi liikkeitä sulavaksi kokonaisuudeksi. Tunnilla harjoitellaan staattisella tangolla pidempi sarja, jossa yhdistyvät pyörähdykset, kiipeämiset ja erilaiset temput. Tunti kehittää sinua varmasti; saat sujuvuutta siirtymiin ja viimeistelyyn. Myös tankokestävyytesi kasvaa kuin huomaamatta. Tunnin lopuksi jokainen pääsee tyylittelemään oppimaansa sarjan musiikkiin. Tunti sopii tankotanssijoille Jatko 2 -tasosta alkaen.

Tankotanssi: koreografiset tunnit

Eksoottinen tankotanssi, Alkeis 2 alkaen

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Haluatko uutta inspiraatiota tankoiluusi? Eksoottisen tankotanssin alkeistunneilla tutustutaan pikkutuhman exotic-tyylin saloihin. Tunneilla harjoitellaan eksoottisen tyylin perustekniikoita, ja oman kehon vahvuuksien hyödyntämistä kutsuvan liikkeen ilmaisussa. Tunnin lopuksi fiilistellään helppoa koreografiaa, jossa hyödynnämme opittuja liikkeitä tangolla. Tunneilla on rento ja turvallinen tunnelma viedä tankoilu uusiin ulottuvuuksiin.

Tunnin ikäraja on 18 vuotta.

Eksoottinen tankotanssi, Jatko

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Tällä tunnilla heittäydytään pikkutuhman koreografian harjoitteluun. Tunnilla yhdistetään pyörähdyksiä, kiipeämisiä ja erilaisia temppuja vartalon rullailuun ja rohkeaan lattiatyöskentelyyn. Jos haluat, voit ottaa tunnille korkokengät. Tunnin lopuksi opittua koreografiaa pääsee fiilistelemään musiikin tahdissa. Tunti sopii tankotanssijoille Jatko 1 -tasosta alkaen.

Tunnin ikäraja on 18 vuotta.

Lyyrinen tankotanssi, Alkeis 2 alkaen

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Jos kaipaat tankotreeniisi tanssillisuutta ja herkkyyttä, tule tälle tunnille! Lyyrinen tankotanssi on inspiroitunut jazz- ja nykytanssista. Tunnilla keskitytään virtaavaan liikkeeseen ja sulaviin siirtymiin. Lattialla ja tangolla tehtävät liikkeet yhdistellään tanssilliseksi sarjaksi, jota pääset tunnelmoimaan erilaisiin musiikkeihin. Tällä tunnilla on myös tilaa oman ilmaisutavan harjoittelulle.

Rengastrapetsi

Rengastrapetsi, Alkeet

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Rengastrapetsin alkeistunnille voi tulla kuka tahansa. Aloitamme tutustumalla renkaaseen välineenä ja harjoittelemme lajille tyypillisiä otteita. Treenaamme renkaan ja kehomme hallintaa kokeilemalla helppoja liikkeitä, kuten renkaaseen menoa ja alastuloa. Sopii ensikertalaisille.

Rengastrapetsi, Jatko 1-2

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Rengastrapetsin Jatko 1-2 -tunnillemme voit tulla, kun sinulla on jo kokemusta rengastrapetsista ja osaat tehdä taiton. Treenaamme yksittäisiä vaativampia liikkeitä ja yhdistämme helpompia asentoja sarjaksi. Tunti kehittää varsinkin yläkropan voimaa ja kehonhallintaa.

Kehonhuoltotunnit

Foam Roller

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

Foam Roller -tunnilla tutustumme jokaisen treenaajan parhaaseen kaveriin ja tehokkaaseen itsehoitovälineeseen, Foam Roller -rullaan. Tunnilla avaamme lihaskalvojen jumit rullalla keskittyen erityisesti lantion ja hartiaseudun ongelmakohtiin. Tunti nopeuttaa palautumista ja vähentää kehon kipuja. Jos sinulla ei ole omaa rullaa, saat lainata sitä meiltä. Pue päällesi joustavat treenivaatteet, nappaa vesipullo ja tule rentoutumaan. 60 min.

Tavoitteellinen liikkuvuus

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

Tavoitteellisella liikkuvuudella käytämme kaikista tehokkaimpia menetelmiä selän ja jalkojen liikkuvuuden lisäämiseen. Jokaisella tunnilla keskitymme sekä splitteihin että selän taaksetaivutuksiin hieman eri painotuksin. Venyttelemme parin avustamana, teemme kuormitettuja venytyksiä ja tutustumme venytys-rentoutus-menetelmiin. Tämä tunti vie liikkuvuutesi uudelle tasolle, joten tunti sopii loistavasti ennen tankotreeniä. Ihanan tuskan hikipisaroilta ei tällä tunnilla vältytä. Tavoitteellista venyttelyä emme suosittele lepopäivän treeniksi, koska tunti käy hyvästä treenistä. 60min

Voimatunnit

Kehonpainotreeni

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

Taso: avoin
Vauhdikas treeni, jossa virtaa hiki. Ja virtaa niin paljon, että tangolla emme tällä tunnilla pysy. Olemme kehittäneet tunnin erityisesti tankotanssijoiden voiman kehittämiseen. Teemme toiminnallista voimatreeniä omaa kehonpainoa hyödyntäen. Aloitamme tunnin lämmittelyllä, jonka jälkeen käymme läpi yhdessä kaikkien liikkeiden oikeat tekniikat. Treenit suoritetaan kiertämällä treenipisteeltä toiselle. Tunnilla kiusataan lihaksia, jotka tasapainottavat tankoilijan kroppaa ja auttavat erityisesti nostoissa.

Lupaamme, että Kehonpainotreeni nopeuttaa sinun kehitystäsi. Se tekee sinusta vahvemman ja teknisesti taitavamman. Näin pääset etenemään nopeammin tekniikkatuntien tasolta toiselle.

Voimatemput, Jatko

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Taso: Tankotanssi Jatko 1 – 4

Tällä tunnilla harjoittelemme voimatemppuja tangolla. Lisäämme maksimivoimaasi ja tekniikkaasi, jota tarvitset övereissä tankotempuissa. Tunnilla treenataan perusnostojen lisäksi Outvertia ja Dead Liftiä kohti vieviä harjoituksia ja seisotaan käsillä. Harjoittelemme kaikkien mahdollisten eri otteiden nousuja ja laskuja sekä kiipeilemme eri tavoin.

Saat keskittyä aina yhteen puristukseen kerrallaan, eikä sinun tarvitse samalla miettiä vaihtoja tai yksityiskohtia. Tunti lisää taatusti voimiasi. Tule tänne, kun haluat nostaa itsesi kevyemmin tangolle ja hengittää samalla.

Akrobatiatunnit

Kangasakrobatia

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

Tervetuloa tutustumaan joogaliinoihimme uudella tavalla! Tunneilla pääset harjoittelemaan erilaisia veikeitä kiipeämisiä, temppuja, pyörähdyksiä ja liikeyhdistelmiä lantion korkeudelle ripustetulla liinalla. Tunti kehittää kehonhallintaa ja voimaa hauskasti, eikä tunnin aikana edes huomaa treenaavansa! Tunneilla suosittelemme pitkähihaisia ja -lahkeisia, ihonmyötäisiä vaatteita. Aiempaa kokemusta ilma-akrobatiasta ei tarvita.

Lattia-akrobatia

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

Lattia-akrobatiatunnilla treenataan akrobatian perusliikkeitä, kuten kuperkeikkaa ja kärrynpyörää, ja niiden variaatioita. Kehonhallinta, voima ja koordinaatio kehittyvät kuin huomaamatta, eikä aikaakaan kun käsilläseisonta sujuu jo leikiten. Et tarvitse aiempaa kokemusta akrobatiasta, mutta jos erilaiset temput ovat jo sinulle tuttuja, saat niihin lisähaastetta. Tunneilla ollaan ilman kenkiä, ja varusteiksi riittävät tavalliset liikuntavaatteet.

Pariakrobatia

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

(entinen Akrojooga)

Pariakrobatia-tunneilla harjoitellaan erilaisia parin tai pienen ryhmän kanssa tehtäviä akrobatialiikkeitä. Harjoitukset tehdään kehonpainoa hyödyntäen ja turvallisuutta korostaen. Pariakrobatian roolit tulevat sinulle tutuiksi, kun pääset opettelemaan pohjana, lentäjänä ja varmistajana toimimista. Tunnilla on hauska yhdessä tekemisen meininki, ja kehonhallinta kehittyy samalla aivan huomaamatta! Voit tulla tunnille ilman paria. Aiempaa kokemusta pariakrobatiasta ei tarvita.

Joogaharjoitukset

Ilmajooga palauttava, Avoin taso

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Taso: avoin
Palauttavassa ilmajoogassa keskitymme kehon solmukohtien avaamiseen, joita esiintyy erityisesti lonkissa ja olissa. Näitä jumeja on hyvin haasteellista avata tavallisilla venyttelytuokioilla kotona. Avaamme kehon solmuja lempeillä ja rauhallisilla asanoilla eli jooga-asennoilla. Sopii kaikille ikään, kuntoon tai harrastustaustaan katsomatta.

Ilmajooga vahvistava, Avoin taso

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Taso: avoin
Vahvistava ilmajooga keskittyy erityisesti keskivartalon ja jalkojen vahvistamiseen. Tällä dynaamisella tunnilla teemme tasapainoa, kehonhallintaa ja keskivartaloa haastavia asanoita, esimerkiksi soturiasentoja. Jokainen liike tehdään omaa kehoa kuunnellen: voit haastaa itseäsi tai tehdä rennomman harjoituksen kehosta ja päivästä riippuen. Tunti sopii kaikille.

Ilmajooga palauttava, Jatko

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Ilmajoogan Palauttavilla jatkotunneilla syvennetään ja laajennetaan rentoa ja lempeää harjoitusta. Tunneilla viedään tuttuja asanoita pidemmälle jatkovariaatioilla. Lisäksi tutustutaan uusiin, haastavampiin asanoihin. Harjoitukseen kuuluu myös hengitysharjoituksia ja/tai meditaatiota. Tunnin loppupuolella rauhoitumme pidempikestoisiin asanoihin. Jatkotunnit sopivat sinulle, kun ilmajoogan perusroikunnat (lantioriipunta, lonkkariipunta ja kylkiriipunta) ovat sinulle tuttuja.

Ilmajooga vahvistava, Jatko

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Ilmajoogan Vahvistava jatkotunti inspiroituu flow joogasta. Uusia ja tuttuja asanoita yhdistetään ihaniksi virtaaviksi ja kehoa vahvistaviksi sarjoiksi. Liike virtaa hengityksen tahdissa, joten tunnit sisältävät myös hengitysharjoituksia. Tunneilla keskitytään erityisesti kehonhallintaa, tasapainoa ja keskivartaloa haastaviin asanoihin. Jatkotunnit sopivat sinulle, kun ilmajoogan perusroikunnat (lantioriipunta, lonkkariipunta ja kylkiriipunta) ovat sinulle tuttuja.

Yin jooga

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Yinjooga on rauhallinen ja lempeä, lattialla tehtävä joogaharjoitus. Toisin kuin monissa muissa joogan muodoissa, yinjoogassa emme aktivoi lihaksia. Avaamme sidekudoksia pitkillä, usean minuutin kestävillä venyvyysharjoituksilla. Sidekudosta on erityisen paljon lantion ja alaselän alueella, mikä tekee yinjoogasta myös tankotanssijalle todella hyvän palautumismuodon. Sidekudosten avaaminen parantaa liikkuvuutta ja lisää aineenvaihduntaasi. Yinjooga rauhoittaa myös hermostoa rauhallisen ja tasapainottavan harjoitustyylinsä vuoksi.

Yinjooga muokkaa kehosi venyneempään tilaan, minkä vuoksi suosittelemme Yinjoogaa lepopäiville tai päivän viimeiseksi, palauttavaksi harjoituksesi. Emme suosittele tankotanssituntia tai muuta raskasta liikuntaa Yinjoogan jälkeen. Yinjooga sopii aivan kaikille ikään ja kuntoon katsomatta.

Flow jooga

Sisältyy Joogajäsenyyteen ja Kultajäsenyyteen.

Taso: jatko

Dynaaminen Flow Jooga avaa kehoa ainutlaatuisella tavalla. Tällä tunnilla virtaava hengitys yhdistyy kehoa avaaviin, vahvistaviin ja venyttäviin liikesarjoihin. Tunti tehdään matolla. Jos sinulle ei ole kokemusta joogasta, suosittelemme käymään muutaman kerran Hatha Jooga -tunneilla asanoiden löytämiseksi ennen Flow Jooga -tunneille tuloa. Sinulla ei tarvitse olla kokemusta Flow Joogasta tunnille tullaksesi. Tervetuloa nauttimaan kehon läpi virtaavista liikkeistä.

Hatha jooga

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Taso: sopii kaikille

Hatha jooga on rauhallinen ja lempeä jooga. Teemme hathaharjoituksessa seisoma- ja lattiasarjoja eli erilaisia jooga-asanoja istuen, polvillamme ja makuuasennossa. Liikumme hengityksen tahtiin ja keskitymme mielen ja kehon hallintaan.

Hatha jooga vahvistaa kehoasi ja kehittää tasapainoasi. Se avaa jumeja ja kehon jännityksiä sekä rauhoittaa mielen. Opettelemme hallitsemaan sekä hahmottamaan kehoamme entistä paremmin. Lähdet tunnilta rentoutuneena ja askel kevyempänä.

Vapaa treeni

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin.

Vapaalle treenille tulevat pääsevät harjoittelemaan itsenäisesti käytössä olevilla välineillämme. Treenillä ei ole ohjausta, vaan saat tehdä oman treenisi.