Tunnit

Tältä sivulta löydät viikkotuntiemme kuvaukset. Tarjoamme monipuolisia tunteja, joista löydät juuri sopivan tunnin itsellesi, olit sitten ensikertalainen tai kokeneempi harrastaja.

Syksyllä 2015 tuntimme kokivat suuria uudistuksia. Tankotanssin lisäksi meillä on viisi uutta lajia: ilmajooga, spinnitankotanssi, rengastrapetsi, Yin sekä Hatha jooga. Näiden lisäksi järjestämme monipuolisia kehonhuolto- ja voimatunteja. Kevään 2016 uutuutena on Tanssin lattiatekniikka.

Huomaathan, että viikkotuntiemme ikäraja on 15 vuotta.

Meiltä voit varata myös yksin tai ryhmässä yksityistunteja! Lisätietoja löydät täältä!

Tankotanssi: tekniikkatunnit

Alkeis 1

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Suunniteltu ensikertalaisille. Tule tänne, kun haluat tutustua lajiin – tunneilla on muitakin ensikertalaisia. Teemme helppoja liikkeitä ja treenaamme perustekniikkaa. Varaudu, että jäät koukkuun. Alkeis 1 toimii myös hyvänä tekniikan kertauksena kokeneemmille tankoilijoille. 60 min.

Alkeis 1 -tunneilla kokeilet:
× askeleita ja otteita
× yksittäisiä pyörähdyksiä: palomies, takajoutsen
× peruspitoja: istuminen, seisominen ja polvitaivepito

Alkeis 2

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Tule tänne, kun viihdyt hetken istuen ja seisoen tangolla. Osaat myös pari pyörähdystä, esim. palomiehen ja takajoutsenen. Täällä opit lisää liikkeitä ja pääset kokeilemaan liikesarjoja. Nyt käännymme myös pää alaspäin. 60 min.

Alkeis 2 -tunneilla opit:
× uusia pyörähdyksiä
× peruspyörähdysten yhdistelmiä
× uusia variaatioita peruspidoista
× invertointia ja käännettyä seisontaa

jatko 1

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Kun viihdyt hetken aikaa käännetyssä seisonnassa ja invertoit, tervetuloa Jatko 1 -tunnille! Täällä opit pidempiä liikesarjoja, haastavampia pyörähdyksiä ja invertoinnin jatkoja. 60 min.

Jatko 1 -tunneilla pääset käsiksi näihin:
× kaksonen, skorpioni, vesimies, perhonen, toukka
× haastavammat pyörähdyssarjat
× olkanousu, ilmainvertointi

Jatko 2

<p><strong>Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen</strong></p><p>Voit tulla huoletta tänne, kun takaotepyörähdys ja muutama invertin jatkoliike ovat tuttuja. Treenaamme haastavampia, voimaa ja venyvyyttä kehittäviä liikkeitä. Opit yhdistämään jatkotason liikkeitä siistiksi sarjaksi. 60 min.<b><br /> </b></p><p>Jatko 2 -tunneilla harjoittelemme mm.:<br /> × invertliikkeiden yhdistämistä<br /> × liikkeiden siistimistä<br /> × eri otteiden ayashoja</p>

Jatko 3

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Kun olet saanut tuntumaa ayashoihin, ilmainverteihin ja liikeyhdistelmiin, tule Jatko 3 -tunnille. Vaikka tunti on vartin muita pidempi ja astetta vaikeampi, kokeile! Täällä kehityt. Opit pidempiä sarjoja, voimaa vaativia liikkeitä ja hurjia pyörähdyksiä. 75 min.

Jatko 3 -tunneilla tehdään mm. näitä:
× pyörähdyksien ja nostojen yhdistäminen
× ayashavariaatiot
× handspring, outvert, hallitut laskut ja muut voimaliikkeet
× haastavampia, liikkuvuutta vaativia liikkeitä

Jatko 4

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Jatko 4 -tunneilla viemme tankotanssin vielä pidemmälle. Täällä pärjäät, kun pääset ayashaan muutamaa eri kautta ja olet tehnyt useamman liikkeen sarjoja ilmassa. Pitoavut mukaan ja treenaamaan! 75 min

Jatko 4 -tunneilla harjoittelemme muun muassa:
× tiputuksia ja koko tangon mittaa hyödyntäviä pitkiä sarjoja
× haastavia voimaliikkeitä, kuten dead lift -treeniä maasta ja ilmasta
× haastavampia liikkuvuusliikkeitä ja niiden yhdistelmiä
× uusimpia Instagram-löytöjä huipputankoilijoilta
× mitä ikinä keksimme :)

Tankotanssi: Koreografia

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Taso: Alkeis 2 –
Koreografia -tunneilla pääset harjoittelemaan tankotanssisarjan, jossa yhdistämme liikkeitä toisiinsa uusin, kekseliäin tavoin. Samaa koreografiaa tehdään kolme-neljä kertaa peräkkäin ja uusi koreografia alkaa aina kuukauden alussa. Mukaan koreografiatunneille voit tulla milloin vain, koska sarja harjoitellaan aina alusta asti.

Saaran koreografioissa vaihtelevat pehmeät nykytanssivaikutteet ja menevämmät jazzvaikutteet. Voit tulla koreografia-tunnille kevein askelin, kun olet käynyt Alkeis 2-tunneilla vähintään viisi kertaa, koreografiat eivät sisällä invertointia. 60 min.

Tankotanssi: Pyörähdykset & Floorwork

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Taso: Jatko 1 – Jatko 4

Tunti on tarkoitettu kaikille jatkotason tankoilijoille.
Keskitymme pyörähdyksiin ja lattiatyöskentelyyn. Treenaamme vauhdin ottoa, vaihtoja ja alastuloja, joihin yhdistämme tanssillisempaa liikettä. Teemme myös uusia, haastavia pyörähdyksiä. Tunti kehittää sulavuuttasi ja liikkeiden saumatonta yhdistämistä.

Spinnitanko 1

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Aloitathan spinnitankoilun tältä tunnilta, vaikka olisit jo kokenut konkari staattisella tangolla. Voit tulla Spinnitanko 1 -tunnille huoletta, kun olet käynyt vähintään kerran staattisen tangon Jatko 1-tunnillamme. Täällä opettelemme hallitsemaan spinnitankoa, totuttelemme vauhtiin ja teemme lyhyitä liikeyhdistelmiä.

Spinnitanko 2

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Spinnitanko 2 -tunneilla teemme pyörivällä tangolla haastavampia temppuja ja liikeyhdistelmiä. Voit tulla tunnille, kun olet saanut tuntumaa spinnitankoon ja osaat invertoida ilmasta staattisella tangolla.

Rengastrapetsi

Rengastrapetsi, Alkeet

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Rengastrapetsin alkeistunnille voi tulla kuka tahansa. Aloitamme tutustumalla renkaaseen välineenä ja harjoittelemme lajille tyypillisiä otteita. Treenaamme renkaan ja kehomme hallintaa kokeilemalla helppoja liikkeitä, kuten renkaaseen menoa ja alastuloa. Sopii ensikertalaisille.

Rengastrapetsi, Jatko 1

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Rengastrapetsin Jatko 1 -tunnillemme voit tulla, kun sinulla on jo kokemusta rengastrapetsista ja osaat tehdä taiton. Treenaamme yksittäisiä vaativampia liikkeitä ja yhdistämme helpompia asentoja sarjaksi. Tunti kehittää varsinkin yläkropan voimaa ja kehonhallintaa.

Rengastrapetsi, Jatko 2

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Rengastrapetsin Jatko 2 -tunnilla treenataan haastavimpia rengastrapetsiliikkeitä ja yhdistellään niitä jo pidemmäksi sarjaksi. Tunti kehittää sinua monipuolisesti, sillä täällä paranevat sekä voima- että liikkuvuusominaisuutesi. Tälle tunnille voit tulla heti, kun haluaisit lisää haastetta Rengas, Jatko1 – tunnin liikkeisiin tai osaat jo kiepin.

Kehonhuolto- ja tanssitunnit

Aktiivinen venyttely

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

Aktiivinen venyttely sopii kaikille. Venyttelemme lyhyissä venytyksissä hengityksen tahtiin. Aktiivinen venyttely koostuu toistosarjoista, jotka tekevät erittäin hyvää lihaksille. Aktiivinen venyttely tekee lihaksistasi joustavampia ja pidempiä, levossakin. Silloin taivut yhä näyttävimpiin liikkeisiin tangolla. Venyttelyhän tunnetusti myös rentouttaa ja edistää lihasten palautumista – tulehan siis ahkera treenaaja välissä tännekin!

Foam Roller + venyttely

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

Foam Roller + venyttely -tunnilla yhdistämme kaksi kehonhuoltomenetelmää: rullailun ja venyttelyn. Avaamme ensin lihaskalvojen jumit Foam Roller -rullalla, jonka jälkeen venyttelemme lihaksiin lisää pituutta. Näin saamme molempien menetelmien parhaat puolet samalla tunnilla. Tunti nopeuttaa palautumista ja vähentää kehon kipuja. Jos sinulla ei ole omaa rullaa, saat lainata sitä meiltä. Pue päällesi joustavat treenivaatteet, nappaa vesipullo ja tule rentoutumaan. 60 min.

Tavoittellinen liikkuvuus

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

Tavoitteellisella liikkuvuudella käytämme kaikista tehokkaimpia menetelmiä selän ja jalkojen liikkuvuuden lisäämiseen. Jokaisella tunnilla keskitymme sekä splitteihin että selän taaksetaivutuksiin hieman eri painotuksin. Venyttelemme parin avustamana, teemme kuormitettuja venytyksiä ja tutustumme venytys-rentoutus-menetelmiin. Tämä tunti vie liikkuvuutesi uudelle tasolle, joten tunti sopii loistavasti ennen tankotreeniä. Ihanan tuskan hikipisaroilta ei tällä tunnilla vältytä. Tavoitteellista venyttelyä emme suosittele lepopäivän treeniksi, koska tunti käy hyvästä treenistä. 60min

Tanssin lattiatekniikka

UUTUUS kevät 2017

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin.

Tällä tunnilla pääset tanssimaan ja lattiasta tulee kaverisi! Tunti on inspiroitunut vahvasti nyky- ja jazztanssista. Tunnilla tehdään erilaisia tanssillisia liikkumisia, kuten käsilläkäyntejä, kierimisiä ja liukuja. Tunti palauttaa hyvin voimapainotteisesta treenistä rentouttaen kehon ja mielen. Tunti sopii kaikille, eikä sinulla tarvitse olla aiempaa tanssitaustaa. Varaathan tunnille joustavat, mukavat vaatteet ja hartiat peittävän paidan. 60min

 

Voimatunnit

Pole Power

Sisältyy kaikkiin jäsenyyksiin

Taso: avoin
Vauhdikas treeni, jossa virtaa hiki. Ja virtaa niin paljon, että treenaamme lopputunnin maan tasalla, koska emme pysy enää tangolla. Tunnin on kehittänyt meidän Kuopion johtaja Oona, joka on erikoistunut tankotanssijoiden voiman kehittämiseen. Teemme toiminnallista voimatreeniä erilaisia välineitä käyttäen. Aloitamme tunnin lämmittelyllä, jonka jälkeen käymme läpi yhdessä kaikkien liikkeiden oikeat tekniikat. Treenit suoritetaan kiertämällä treenipisteeltä toiselle. Tunnilla kiusataan lihaksia, jotka tasapainottavat tankoilijan kroppaa ja auttavat erityisesti nostoissa.

Lupaamme, että Pole Power nopeuttaa sinun kehitystäsi. Se tekee sinusta vahvemman ja teknisesti taitavamman. Näin pääset etenemään nopeammin tekniikkatuntien tasolta toiselle.

 

Voimatemput, Jatko 2-4

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Taso: Tankotanssi Jatko 2 – 4

Harjoittelemme voimatemppuja tangolla. Lisäämme maksimivoimaasi ja tekniikkaasi, jota tarvitset övereissä tankotempuissa. Tunnilla treenataan mm. Outvertia, Dead Liftiä ja seisotaan käsillä. Harjoittelemme kaikkien mahdollisten eri otteiden nousuja ja laskuja sekä kiipeilemme eri tavoin.

Saat keskittyä aina yhteen puristukseen kerrallaan, eikä sinun tarvitse samalla miettiä vaihtoja tai yksityiskohtia. Tunti lisää taatusti voimiasi. Tule tänne, kun haluat nostaa itsesi kevyemmin tangolle ja hengittää samalla.

Joogaharjoitukset

Ilmajooga, palauttava

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Taso: avoin
Palauttavassa ilmajoogassa keskitymme kehon solmukohtien avaamiseen, joita esiintyy erityisesti lonkissa ja olissa. Näitä jumeja on hyvin haasteellista avata tavallisilla venyttelytuokioilla kotona. Avaamme kehon solmuja lempeillä ja rauhallisilla asanoilla eli jooga-asennoilla. Sopii kaikille ikään, kuntoon tai harrastustaustaan katsomatta.

Ilmajooga, vahvistava

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Taso: avoin
Vahvistava ilmajooga keskittyy erityisesti keskivartalon ja jalkojen vahvistamiseen. Tällä dynaamisella tunnilla teemme tasapainoa, kehonhallintaa ja keskivartaloa haastavia asanoita, esimerkiksi soturiasentoja. Jokainen liike tehdään omaa kehoa kuunnellen: voit haastaa itseäsi tai tehdä rennomman harjoituksen kehosta ja päivästä riippuen. Tunti sopii kaikille.

Ilmajooga, Jatko

UUTUUS!
Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Taso: jatko
Jatkotason ilmajooga on suunniteltu sinulle, kun haluat viedä ilmajoogaharjoituksesi uudelle tasolle. Tällä tunnille voit tulla, kun olet harrastanut ilmajoogaa jonkin aikaa ja kankaalla tehtävät asanat, kuten lonkkariipunta ja lepakko ovat sinulle tuttuja. Tunnilla teemme harjoituksen kehoa vahvistaen ja avaten.

Yin jooga

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Yinjooga on rauhallinen ja lempeä, lattialla tehtävä joogaharjoitus. Toisin kuin monissa muissa joogan muodoissa, yinjoogassa emme aktivoi lihaksia. Avaamme sidekudoksia pitkillä, usean minuutin kestävillä venyvyysharjoituksilla. Sidekudosta on erityisen paljon lantion ja alaselän alueella, mikä tekee yinjoogasta myös tankotanssijalle todella hyvän palautumismuodon. Sidekudosten avaaminen parantaa liikkuvuutta ja lisää aineenvaihduntaasi. Yinjooga rauhoittaa myös hermostoa rauhallisen ja tasapainottavan harjoitustyylinsä vuoksi.

Yinjooga muokkaa kehosi venyneempään tilaan, minkä vuoksi suosittelemme Yinjoogaa lepopäiville tai päivän viimeiseksi, palauttavaksi harjoituksesi. Emme suosittele tankotanssituntia tai muuta raskasta liikuntaa Yinjoogan jälkeen. Yinjooga sopii aivan kaikille ikään ja kuntoon katsomatta.

Hatha jooga

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Joogajäsenyyteen

Taso: sopii kaikille

Hatha jooga on rauhallinen ja lempeä jooga. Teemme hathaharjoituksessa seisoma- ja lattiasarjoja eli erilaisia jooga-asanoja istuen, polvillamme ja makuuasennossa. Liikumme hengityksen tahtiin ja keskitymme mielen ja kehon hallintaan.

Hatha jooga vahvistaa kehoasi ja kehittää tasapainoasi. Se avaa jumeja ja kehon jännityksiä sekä rauhoittaa mielen. Opettelemme hallitsemaan sekä hahmottamaan kehoamme entistä paremmin. Lähdet tunnilta rentoutuneena ja askel kevyempänä.

Vapaa treeni

Sisältyy Kultajäsenyyteen ja Tankotanssijäsenyyteen

Vapaalle treenille tulevat pääsevät harjoittelemaan itsenäisesti käytössä olevilla välineillämme. Treenillä ei ole ohjausta, vaan saat tehdä oman treenisi.