Jooga

Tarjoamme viikkotunteja seuraavista joogista: 

Ilmajooga, Yin jooga, Akrojooga


Tätä on Ready Set Polen jooga

Joogaharjoituksilla tavoitellaan kokonaisvaltaista hyvinvointia, henkistä ja fyysistä. Yhdelle jooga edustaa henkistä rauhoittumista, toiselle lihasten vahvistamista, kolmannelle kehon rentouttamista ja venyvyyden lisäämistä. Me Ready Set Polella haluamme tarjota sinulle työkalut ja erilaisia joogaharjoituksia, jotta löydät lajista sinulle parhaiten sopivat puolet. Suosittelemme lämpimästi kaikkien joogatuntiemme kokeilemista. Joogaharjoitukset tehdään aina omaa kehoa kuunnellen. Siksi jooga sopii jokaiselle. Useimmat joogatuntimme ovat tasoltaan avoimia ja sopivat myös ensikertalaisille. Joogaa pidempään harrastaneena saat uutta syvyyttä harjoitukseesi Ilmajoogan jatkotunneillamme.

Ilmajooga

Ilmajooga on melko uusi laji Suomessa ja maailmalla: ensimmäinen ilmajoogatunti pidettiin New Yorkissa 2006. Toimme Ilmajoogan Ready Set Polelle runsaiden toiveiden vuoksi. Olemme myös itse todenneet, että ilmajooga on yksi parhaita asioita, mitä tankotanssija voi vapaa-ajallaan tehdä. Ilmajooga huoltaa ja vahvistaa kehoa ainutlaatuisella tavalla.

Ilmajoogassa, eli Aerial Yogassa, käytämme apuna katosta roikkuvaa kangaslenkkiä. Ilmajooga on luonteeltaan joogaa, joka on saanut vaikutteita ilma-akrobatiasta. Tunneilla siirrämme lattiajoogan asanat eli jooga-asennot ilmaan kankaan avulla. Ilma-akrobatian vaikutus näkyy ennen kaikkea kankaan käytössä, eikä tuntiin sisälly vaativia akrobaattisia temppuja – akrobaattisuus tulee tunneille ripauksina ja mukavana mausteena.

Vyötärön korkeudella oleva kangas antaa jooga-asanoihin uusia mahdollisuuksia. Se jakaa kehon painoa, tukee ja auttaa ohjaamaan painovoimaa haluamaamme kehonosaan. Tämän vuoksi pääsemme tekemään haastaviakin liikkeitä turvallisesti.

Ilmajoogan kohteliaisuuohjeet:

× pukeuduthan ihonmyötäisiin pitkiin housuihin ja pitkähihaiseen paitaan
× huomioithan herkän silkkikankaan: riisu korusi ennen tuntia, pitkät hiukset suositellaan laitettavaksi kiinni kumilenkillä ilman pinnejä
× puhdistathan meikin ja jalkasi, jotta liinamme pysyvät puhtaina.

Aloita ilmajooga

1) Tule Starttikurssille
Järjestämme 3 kerran ilmajoogan Starttikursseja, joka on miellyttävin tapa tutustua ilmajoogaan. Kurssit on tarkoitettu ilmajoogan aloittelijoille.
x ilmajoogan Starttikurssit Jyväskylässä, katso klikkaamalla tästä

2) Tule suoraan viikkotunnille

Ilmajoogaa pääset harrastamaan myös suoraan yksittäisille viikkotunneillemme. Järjestämme ilmajoogasta kahta erilaista harjoitusta: palauttavaa ilmajoogaa ja vahvistavaa ilmajoogaa.

Varaa tuntisi meidän varausjärjestelmästä, joka löytyy sivumme oikeasta ylälaidasta.

Ilmajooga, Palauttava

Taso: avoin

Palauttavassa ilmajoogassa keskitymme kehon solmukohtien avaamiseen, joita esiintyy erityisesti lonkissa ja olissa. Näitä jumeja on hyvin haasteellista avata tavallisilla venyttelytuokioilla kotona. Avaamme kehon solmuja lempeillä ja rauhallisilla asanoilla eli jooga-asennoilla. Sopii kaikille ikään, kuntoon tai harrastustaustaan katsomatta.

Katso ja varaa tuntisi klikkaamalla tästä

Ilmajooga, Vahvistava

Taso: avoin

Vahvistava ilmajooga keskittyy erityisesti keskivartalon ja jalkojen vahvistamiseen. Tällä dynaamisella tunnilla teemme tasapainoa, kehonhallintaa ja keskivartaloa haastavia asanoita, esimerkiksi soturiasentoja. Jokainen liike tehdään omaa kehoa kuunnellen: voit haastaa itseäsi tai tehdä rennomman harjoituksen kehosta ja päivästä riippuen. Tunti sopii kaikille.

Katso ja varaa tuntisi klikkaamalla tästä

Ilmajooga, Jatko

Taso: jatko

Jatkotason ilmajooga on suunniteltu sinulle, kun haluat viedä ilmajoogaharjoituksesi uudelle tasolle. Tällä tunnille voit tulla, kun olet harrastanut ilmajoogaa jonkin aikaa ja kankaalla tehtävät asanat, kuten lonkkariipunta ja lepakko ovat sinulle tuttuja. Tunnilla teemme harjoituksen kehoa vahvistaen ja avaten.

Katso ja varaa tuntisi klikkaamalla tästä

Yin jooga

Taso: avoin, sopii kaikille

Yin jooga on rauhallinen ja lempeä, lattialla tehtävä joogaharjoitus. Toisin kuin monissa muissa joogan muodoissa, yinjoogassa emme aktivoi lihaksia. Avaamme sidekudoksia pitkillä, usean minuutin kestävillä venyvyysharjoituksilla. Sidekudosta on erityisen paljon lantion ja alaselän alueella, mikä tekee yinjoogasta myös tankotanssijalle todella hyvän palautumismuodon. Sidekudosten avaaminen parantaa liikkuvuutta ja lisää aineenvaihduntaasi. Yinjooga rauhoittaa myös hermostoa rauhallisen ja tasapainottavan harjoitustyylinsä vuoksi.

Yinjooga muokkaa kehosi venyneempään tilaan, minkä vuoksi suosittelemme Yinjoogaa lepopäiville tai päivän viimeiseksi, palauttavaksi harjoituksesi. Emme voi suositella sinulle tankotanssituntia tai muuta raskasta liikuntaa Yinjoogan jälkeen. Yinjooga sopii aivan kaikille ikään ja kuntoon katsomatta.

Katso ja varaa tuntisi klikkaamalla tästä

Akrojooga

 

Taso: Avoin, sopii kaikille

Akrojooga on pariakrobatiaa joogan elementtejä hyödyntäen. Akrojoogatunneilla harjoitukset tehdään pareittain kehonpainoa hyödyntäen ja rauhallisesti kaveria ja itseä kuunnellen. Uusia liikkeitä harjoitellaan turvallisesti kolmen hengen ryhmissä. Akrojoogan roolit tulevat sinulle tutuksi, kun pääset opettelemaan pohjana, lentäjänä ja varmistajana toimimista. Tunti päättyy rentouttaviin loppuvenyttelyihin parin kanssa. Voit tulla tunnille ilman paria. Aiampaa kokemusta joogasta tai pariakrobatiasta ei tarvita.

Katso ja varaa tuntisi klikkaamalla tästä